In de blog ‘het belang van het verzamelen van leads’ kom je er achter hoe je structureel je bereik kunt vergroten. Maar we vergeten één belangrijk aspect. En dat is de pagina waarop de gegevens achter gelaten moeten worden.
Wat is een landingspagina en waarom heb je die nodig in de horeca of voor je restaurant?
Een landingspagina is ingericht voor maar één doel. Er is één call-to-action. En dat is het verschil met een complete website. Een website is algemeen en voorziet je van zo veel mogelijk informatie. Er is een menubalk boven aan je pagina en onderaan de pagina is een footer. Er zijn juist ontzettend veel afleidingen te vinden en voor je het weet klik je ergens op en verlaat je de pagina voor een andere.
Nu je weet dat een landingspagina één doel heeft, noem ik een aantal voorbeelden.
- Verkooppagina of salespage voor je product of diensten.
- Opt-in pagina voor het verzamelen van leads via een winactie, het inschrijven voor een webinar of het aanvragen van een offerte.
- Betaalpagina om producten af te rekenen
- Upsell-pagina voor een extra aanbieding na het afrekenen of inschrijven.
Landingspagina feitjes en voordelen
- Wist je dat 50% van de mobiele bezoekers afhaakt als de landingspagina langer laadt dan 3 seconden? Bron: Google
- De meeste Wordpress website laden langer dan 3 seconden.
- Dat dat betekent dat de helft van de bezoekers al afhaakt. Komen je bezoekers via een advertentie. Dan kost dit je dus letterlijk de helft van je advertentie budget.
Horeca landingspagina software tool
Er zijn speciale software tools die de perfecte landingspagina kunnen bouwen. Deze laden bijvoorbeeld binnen één seconde waardoor je:
- Meer conversies haalt, dus meer leads
- Meer vertrouwen creëert
- Hogere kwaliteit score krijgt door Facebook en Google.
Daarnaast voorzien ze jou van een aantal gemakken.
- Je hebt kant en klare templates, waardoor je binnen 5 minuten je pagina kunt opzetten
- Je hebt er geen technische kennis voor nodig en het is ontzettend gebruiksvriendelijk
- Je kunt je domeinnaam eraan koppelen
- Je koppelt gemakkelijk je email software met je landingspagina
Terug in de praktijk. Om leads in de horeca te verzamelen ga je dus aan de slag met het bouwen van de perfecte opt-in pagina. De pagina heeft één doel en dat is jou overtuigen met de winactie om je gegevens achter te laten. Je overtuigd de bezoeker stap voor stap.
Een paar tips om de perfecte landingspagina te bouwen
- Gebruik aantrekkelijke foto's of video's
- 80 % leest alleen je titel. Hou het bij korte zinnen en weinig lappen tekst.
- Zorg voor een duidelijke structuur op je pagina.
Header met inschrijfbutton, de deal, reviews, 2e inschrijfbutton, voorwaarden, achtergrond informatie, 3e inschrijfbutton. - Laat je duidelijke call-to-action naar voren komen met opvallende buttons. In dit geval een inschrijf button. Plaats deze bovenaan je pagina, in het midden en onderaan.
- Gebruik echte reviews om het vertrouwen te winnen
Wil jij de perfecte horeca landingspagina maken voor je restaurant, cafe of lunchroom?
Aan de slag met het bouwen van je perfecte landingspagina om leads te verzamelen via je winactie?
Plan een gratis strategiegesprek in, dan gaan we samen even brainstormen >> Klik hier om een gratis strategie gesprek in te plannen.
Andere blog artikelen die bij dit bericht horen:
- Hoe maak je een goede restaurant website voor jouw horecazaak.
- 7 Tips waarom emailmarketing onmisbaar is in je restaurant of horecazaak
- Waarom het belangrijk is voor jouw restaurant of horecazaak om leads te verzamelen
- Onderscheid je van concurrenten met persoonlijke video marketing in de horeca en je restaurant
- Zo zorg je ervoor dat je je horeca en restaurant marketing strategie kunt automatiseren