Zo word je nummer 1 op TripAdvisor

Als restaurant en horeca eigenaar wil je natuurlijk graag hoog scoren op TripAdvisor, de grootste website voor reisbeoordelingen ter wereld. Er zijn verschillende factoren die bijdragen aan een hoge positie op deze website. Uiteraard geldt dit niet alleen voor Tripadvisor, maar voor alle online websites en platformen waar je op gevonden wil worden.

Inhoudsopgave:

Goed eten

Allereerst moet het eten natuurlijk goed zijn. Dat is immers waar het in eerste instantie om draait in een restaurant. Zorg ervoor dat alle gerechten vers bereid worden met kwalitatief hoogwaardige ingrediënten. Of je nou een 5 gangen diner krijgt voorgeschoteld of een menukaart hebt. Gevarieerd en in de tijd van nu met mogelijkheden voor vegetariërs/veganisten en mensen met allergieën of intoleranties. Het is aan te raden om regelmatig nieuwe gerechten toe te voegen, zodat gasten steeds iets nieuws kunnen proberen.

Onderscheidend concept

Een onderscheidend concept is één van de belangrijkste factoren om op te vallen op Tripadvisor. Het is bijvoorbeeld mogelijk om een onderscheidend concept te hebben waarmee je een unieke beleving biedt. Denk bijvoorbeeld aan een 'chef's table' waar gasten letterlijk in de keuken kunnen kijken. Of aan een unieke inrichting of sfeer, waarbij je je gasten meeneemt in een andere wereld.

Het gaat erom dat je iets aanbiedt wat andere restaurants niet bieden. Het is belangrijk dat je concept consistent is. Zorg ervoor dat alles wat je doet past binnen het concept. Denk hierbij aan het F&B aanbod, de inrichting van het restaurant en de service die je biedt. Als alles goed op elkaar afgestemd is, zullen gasten met een geweldig gevoel naar huis gaan. Hierdoor zullen ze sneller geneigd zijn om een positieve review achter te laten op TripAdvisor.

Podcast: Zo word je nummer 1 op Tripadvisor


Beluister de podcast aflevering met nummer 1 restaurant op Bonaire: Chef's Bonaire

Zorg voor excellente service, aandacht en beleving

Als je nummer 1 wilt worden zijn dit de belangrijkste punten om de gast een topervaring te bieden. Een gast moet zich gewaardeerd voelen. En dat kost tijd. Hier gaan we dieper op in.

Gastbeleving

Een positieve gastervaring is essentieel om hoog gewaardeerd te worden op TripAdvisor. Zorg ervoor dat je gasten met open armen ontvangt en dat hun verblijf aangenaam is. Wanneer gasten zich welkom voelen, zullen ze eerder geneigd zijn om een positieve beoordeling achter te laten op de website.

Persoonlijke aandacht

Zorg dat gasten zich speciaal voelen wanneer ze jouw restaurant bezoeken. Geef persoonlijke aandacht aan elke tafel en zorg ervoor dat er niets ontbreekt. Door ervoor te zorgen dat elke gast zich behandeld voelt als een VIP, zullen ze jullie restaurant beoordelen als het beste restaurant in de omgeving.

Gewaardeerd voelen

Toon waardering voor elk individu dat je restaurant bezoekt. Bedank ze voor hun bezoek en bied hen iets extra's zoals een gratis drankje of dessert aan. Wanneer een gast merkt dat je erkent hoe belangrijk ze zijn, zal dit leiden tot herhaalbezoeken en uitstekende recensies

Eigenaar aanwezig

Het is belangrijk dat de eigenaar van het restaurant regelmatig aanwezig is en dat gasten de kans hebben om even met hen te praten. Dit vergroot de betrokkenheid van gasten bij het restaurant en geeft hen een gevoel van verbondenheid. Door deze persoonlijke touch kan je restaurant opvallen en meer positieve recensies genereren.

Juiste vragen stellen

Zorg ervoor dat medewerkers de juiste vragen stellen aan gasten. Vertel jouw persoonlijke verhaal en kom gedurende de avond terug op wat de gast aan jou vertel. Zo voelt de gast zich belangrijk en want er wordt naar hen geluisterd en doorgevraagd.

Je kunt daarna altijd vragen om een review en let op de feedback die je ontvangt waarmee je je restaurant nog verder kunt verbeteren.

Optimaliseer je TripAdvisor, google en andere review pagina’s

Tot slot is het belangrijk dat jouw TripAdvisor-pagina volledig en up-to-date is. Dit betekent dat je ervoor moet zorgen dat alle informatie over jouw restaurant (zoals het menu en de openingstijden) correct zijn ingevuld.

Daarnaast kun je ook foto's uploaden van het interieur, de menukaart en de gerechten. Hierdoor krijgt de potentiële gast een goede indruk van wat ze kunnen verwachten bij jouw restaurant.

Uiteraard geldt dit ook voor je Google bedrijfspagina of jouw pagina’s op platformen als The Fork, Yelp, foursquare en alle andere online websites. 

Door bovenstaande stappen te volgen zal je gegarandeerd hoog eindigen op TripAdvisor in jouw regio. Zorg dat je gasten zich welkom voelen, geef aandacht en toon waardering. De eigenaar moet aanwezig zijn en stel de juiste vragen aan gasten. Bouw een gepersonaliseerde band op met gasten, zodat ze terugkomen en het woord verspreiden over hoe geweldig jullie restaurant wel niet is. Het eten smaakt dan altijd nog beter.

Mocht je meer willen weten over Chef's Bonaire.

Over de schrijver
Reactie plaatsen

The button below is something you need to click!