TRAINING: GASTVRIJHEID | HOSPITALITY | GASTGERICHTHEID

Optimale gastbeleving

Altijd al 5* reviews willen ontvangen? Wil jij als horecaondernemer ervoor zorgen dat je personeel je gasten een geweldige avond bezorgen? Ga jij voor een geweldige sfeer en blije gezichten?


Denk dan aan een training voor jouw personeel! Gastvrijheid - Hospitality en Gastgerichtheid staat hierbij centraal. 

"Sales" training

Krijg training van ervaren "sales" trainers Paul & Anthony. Paul en Anthony zijn Kenneth Smith trainers en geven salestraining aan bedrijven. Vanuit deze gedachte zijn ze zelf een restaurant gaan openen. Restaurant Sientjes. Na een jaar hebben ze (op dit moment van schrijven) letterlijk alleen maar 5* google reviews. De maximale score dus. 


Het eten zelf is natuurlijk goed. Maar wat zorgt er nou voor dat de gasten een 10 geven voor hun horeca avond.... Dit is natuurlijk de juiste benadering van de medewerkers

Doel en aanpak

Gasten op ieder moment een onderscheidend goede beleving bieden, dat is het doel van deze training. De training staat voor een praktische aanpak waarbij we starten met bewustwording en dan de concrete vertaling maken naar de contactmomenten met gasten van de deelnemers. Met aansprekende actieve werkvormen laten we de deelnemers ervaren en voelen wat Gastheerschap doet bij gasten.

Belangrijke leergebieden

  • Gastgerichtheid, wat is het en wat bereik je ermee?
  • Hoe maak je van je gasten fans van je zaak?
  • De offensieve werkwijze: initiatief, initiatief, initiatief!
  • Een ‘korte wensen check’ leren doen aan het begin van het verblijf.
  • De Puzzel van Gastvrijheid: welkom, verblijf, vertrek en het werken aan de relatie.
  • Wat verwachten onze gasten en hoe overtreffen wij die verwachting?
  • Gul zijn met de aandacht die je geeft: interesse, helpen kiezen, tussentijdse tevredenheidschecks.
  • Verbinding leren maken, echte interesse en een ‘laag dieper leren gaan’.
  • ‘Spelen’ met situaties en met je gasten.
  • Oefenen met een optimale communicatie en een 9+ beleving realiseren.

Deze training kan worden aangevuld met leren adviseren aan tafel en de gemiddelde besteding verhogen door upselling. Wij adviseren je er graag over.

Verwacht resultaat

Na deze inspirerende praktische training zijn de deelnemers in staat meer uit hun werk te halen en een optimale beleving te realiseren. Weten zij hoe ze echte verbinding maken met gasten en waarmee ze gasten fan van jouw restaurant maken. Weten zij hoe ze gasten zich echt welkom kunnen laten voelen. Het werkplezier zal worden vergroot en het resultaat zal worden verbeterd.

Aanpassingsmogelijkheden

Per organisatie gebruiken we de eigen praktijksituaties; al dan niet in combinatie met de trainerservaringen uit een mystery visit. Je kunt leergebieden toevoegen zoals gasten adviseren en leren op een gastgerichte wijze meer te upsellen. De meest voorkomende combinatie is Service & Upselling. Bel ons voor een advies op maat.


In welke talen kunnen wij de training geven

  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
  • Frans
  • Spaans


Aan de slag

Enhousiast en wil je meer weten? Bel Paul op voor meer informatie. Zijn nummer is: 06 48 52 45 20